Bouten-moeren

Iedere velg heeft zijn eigen bevestiging nodig. De velg kan een bolkonische aansluiting of een konische aansluiting hebben.
Zowel bouten als moeren.

De draadlengte van de bouten verschillen, als ook de draadspoed (aantal windingen per mm). Het is serieus van belang dat u de juiste passing heeft op u wielen. Meer dan 50 procent heeft maar wat gebruikt. Het risico is echter dat de bouten los kunnen gaan lopen, de gevolgen zijn dan denkbaar. Bij Bandenservice Ede kunt u dit gratis laten controleren.
Wij hebben alle bouten en moeren op voorraad, mocht u niet de juiste in huis hebben.

Vlakke bouten

Tegenwoordig zijn er automerken zoals Peugeot die gebruik maken van vlakke bouten en of moeren.

Schuifbouten of -moeren

Met schuifbouten kunt u het steekverschil oplossen van maximaal 2,5 mm. U kunt dus wielen van een Opel met 5×110 steek passend maken op een Volkswagen 5×112 steek. Mits de naaf en ETwaarde binnen de tolerantie liggen. Laat u gerust adviseren bij Bandenservice Ede.

De losse ring heeft een speling van 2,5 mm maximaal. Het is van essentieel belang dat uw naaf op spanning heel strak is.